3e blok van de Steunlessen en Crash Course

In de week van 10 mei start het 3e blok van de Steunlessen en Crash Course. Deze zijn nu voor alle leerlagen, dus ook voor de brugklas, beschikbaar.


We zijn blij je te kunnen laten weten dat we jou kunnen helpen in de vorm van extra begeleiding in deze coronatijd.

Deze begeleiding wordt verzorgd door Breinbrekers. Zij hebben uiteraard enkele gegevens van jou en je ouders/verzorgers nodig en die kunnen wij niet zomaar sturen vanwege de privacywetgeving.

Mocht je gebruik willen maken van de extra begeleiding, dan kun je je tot uiterlijk woensdag 21 april 12.00 uur inschrijven op de website van Breinbrekers.

Crash Course Studievaardigheden
Voor de online begeleiding bij “plannen en organiseren/aan het werk gaan/studievaardigheden” ga naar Crash Course Studievaardigheden – Breinbrekers. 

Je zult 2x per week een half uur samen met een studiebuddy van Breinbrekers werken aan bijvoorbeeld planning. 

Vakinhoudelijke Steunlessen
Voor begeleiding bij “de reguliere vakken” ga naar Vakinhoudelijke Steunlessen – Breinbrekers.

Indien corona het toelaat zullen de steunlessen fysiek op school gegeven worden. Er zijn dermate veel leerlingen die aangegeven hebben hulp te willen voor één of meer vakken (vakinhoudelijke steunlessen) dat we misschien niet aan al je wensen tegemoet kunnen komen. We vragen je daarom aan te geven met welk vak je als eerste geholpen wilt worden (voorkeursvak 1, voorkeursvak 2).

Startdatum
Zowel de Crash Course Studievaardigheden, als de Vakinhoudelijke Steunlessen starten in de week van 10 mei. Het rooster hiervoor stuurt Breinbrekers op een later moment naar je toe. 

Na de inschrijving volgt er een intake waarbij er gekeken wordt naar de motivatie van de leerling. Mochten teveel leerlingen zich aanmelden dan wordt er in overleg met school een prioritering gemaakt.

 

 

GOOD PRACTICE UITGEBREID, VOORBEELD 1

Breinbrekers Crash Course Studievaardigheden: leerzaam én gezellig?
Nikita (havo-4 leerling) wordt bij het plannen van haar huiswerk en toetsen begeleid door haar coach Sarine. ‘Het plannen zelf ging niet heel goed. Ik hield me niet aan mijn eigen planning. Ik dacht als iemand me helpt, dan kan ik me er misschien sneller aan houden. Toen stuurde mijn mentor een mailtje over de Crash Course en dat leek mij wel fijn!’

Op de vraag hoe Nikita het contact met haar begeleider vindt, reageert ze lachend: ‘Ja, leuk! Ik vind het wel leuk en ik kan eigenlijk gewoon alles vertellen. We spreken elkaar aan het begin en aan het einde van de week. Die momenten, vaak in de middag of begin van de avond, komen altijd wel goed uit.’

‘De begeleiding heeft me geleerd om me meer aan de planning te houden en het dan ook echt te gaan doen’, vertelt Nikita. ‘Verder begin ik veel meer van tevoren met leren voor bijvoorbeeld mijn toetsen. Ik ga serieuzer aan de slag. Dat komt doordat ik het nu met Sarine (mijn coach) bespreek. En zij gaat checken of ik het gedaan heb. Dat helpt mij om aan de slag te gaan.’

Op de vraag welke leerlingen zij de Crash Course ook aanraadt, geeft Nikita het volgende antwoord: ‘Ik denk met name degene die het lastig vinden om hun huiswerk en toetsen te plannen.’

GOOD PRACTICE KORTE QUOTE, VOORBEELD II
Jeroen over de Crash Course Studievaardigheden

‘Nu ik zo van tevoren begonnen ben met leren, snap ik opeens dingen in de les al, dat had ik daarvoor nooit!’

 

Terug naar overzicht